Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Tanja - 15 januari 2010 23:45

.. så kan man kanske sammanfatta dem senaste dagarna? Det som hände i onsdag var min sagt jobbigt och tragiskt men det finns ju som sagt stora idioter i denna värld =) Men som tur är så håller ju familjen Blomberg ihop i vått och tort. Det finns som mycket kärlek i den där familjen och jag är evigt tacksam att jag får vara delaktig i den..

Men det som hände i onsdag väckte ganska många tankar och minnen hos mig. Jag har själv haft en ganska jobbig uppväxt dem första åren i mitt liv och även fast jag var så lite så minns jag ganska mycket om vad som hände i Sala och när min biologiska föräldrar gick skilda världar. Min "pappa" är Iransk och har ganska hett temprament om man säger så!

Och en annan grej jag alltid kommer att hata min "pappa" för är att han har också förstört så mycket minnen för mig! När mamma flyttade till Sundsvall med mig så vill pappa "hämnas" på mamma men det blev snarare jag som blev mest sårad i slut ändan. "Pappa" tog ALLA bilder på mig från då jag var bebis, mina första år på dagis, mitt första kalas och alla andra minnen man fotograferar när man är liten =( Min mormor har dock lyckas skarpat fram 5 fotografier på mig då jag var bebis och det är jag evigt tacksam för <3 Hon älskar att fotografera och bevarar de mesta i album så hon rotade i sin källare och hittade lite men det är dock inte  alls samma sak. Det roligaste är att jag har konfronterat han och frågat vart dem där alla bilderna är för mamma har berättat att dem fotografera jättemycket då jag var lite och vet ni vad karl jäveln svarade? Han sa att dem var min mamma som hade dem?! Jag, om någon, som har bott med min mamma hela mitt liv borde veta om hon har fotografier kvar och jag tror inte hon skulle gömma det för mig heller =S


MEN MEN detta är långt i det förflutna nu och jag har ingen kontakt med han över huvudtaget idag och hur kallt detta låter så gör de mig ingenting .. Jag har så mycket kärlek ändå i mitt liv just nu =D


Idag jobbade jag kväll men fick gå hem tidigare för jag mådde inge bra alls. Tårarna bara rann på mig för jag blir så när jag är förkyld och ögat blir ju alldels rött då och då är inte så charmigt att ta hand om kunder. Så när jag kom hem gick jag raka vägen till sängen och drog täcket över huvudet och gud vad skönt de var! Vaknade nyss för att få lite fika i magen och tänkte att jag behövde "blogga" av mig lite men nu ska jag dra täcket över huvudet igen för jag SKA bli frisk innan måndag, så de så! Hörs när jag blir frisk igen, GOD NATT =)

Ovido - Quiz & Flashcards