Alla inlägg under mars 2009

Av Tanja - 22 mars 2009 18:01

Då va de söndag igen =S Känns som det var fredags nyss men helgerna går ju turbo ju =/ Igår kändes Robert piggare och då tänkte vi att vi skulle gå på den där motormässan men efter närmare diskution kom vi fram till att det var för dyrt och onödigt att lägga ner pengar på satt då bestämde vi att skulle åka på Ikea ist (där slösar man ju inte pengar =o *host* ). Iaf så ringde mia samtidigt och sa att hon oxå skulle behöva åka dit så då gick vi alla tre tillsammans =)

Idag låg jag och Robert länge i sängen och bara myste och såg lite på tv =P Efteråt gick jag upp och gjorde mig i ordning och gjorde de vanliga, pluggade men nu är jag iaf klar med reslutatet till med speceial arbetet så det känns hur sjukt bra så helst =D och ikväll blir de wipeout och beck som vanligt .. hörs!

Av Tanja - 20 mars 2009 21:39

Äntligen är de fredag då, en tyrann vecka har passerat och skönt är de =) Har längtat så mycket till denna helg, inte för jag har så mycket att göra men för att bara få sova och ta de lungt och känna att man inte har så mycket planerat. Och idag hade vi den roligaste lektionen på mycket länge tror ja. Vi gick igenom manligt och kvinnligt och det var så roligt för det var ganska mycket som passade in och speciellt på Mia =P haha. Sen har vi en skitbra lärare som gör allt mycket lättare och roligare.

Ikväll har jag inte gjort så mycket, sett på lets dance och så. Skulle kanske ha gått på bio men Robert orkade inte för han var så förkyld, stackarn =( Så nu blev de varken bio eller motormässa i helgen men får går ner till morsan och ta ut henne på en promenad i morgon ifall vädret blir fint eller åka till sitt ändra hem, birsta =) haha


Av Tanja - 19 mars 2009 19:05

Jag läste Metro i morse och blev så jäkla irriterad!

Det första jag ser är att dem ska sätta åldersgräns på energidrycker!? Asså börjar de inte gå för långt med allting? Och dem gör de bara för skol ungdomar inte äter skol luchen och köper energidryck och choklad ist och så blir dem "höga" på de =S När ska lärare och föräldrar fatta att de inte de dem blir höga på? Och sedan drabbar det så många andra människor..

Visst, energidrycker innehåller kanske inte dem bästa grejorna men ändå, det finns massa skit i godis och allting annat vi stoppar i oss med så då borde vi sätta åldergränser på allting! Sen börjar en liten sketen ICA med de och då ska alla börja med de, för om en stoppar det så måste alla göra de =S Fast Willys funderade fortfarande på de tydligen men dem kommer falla för grupptrycket med säkert.
Nä, men jag tycker det börjar spåra ut lite grann. Vad tycker ni?


Idag iaf var jag på skolan och överlevde skit dagen =) Det är ju sååå intressant med historia och samhälle. Och sen blev man kallad för "Tanga" ist för "Tanja" av läraren ^^ ja, en fulländad skol dag kan man säga =P haha
Efter skolan så kom jag hem och då sa Robert att vi skulle åka lika snabbt för vi skulle till stan. Jag var väl inte så jätte intresserad av att åka in igen för jag var så trött och hade ont i huvudet men följde med ändå och tur var väl de =D Vi var på JC utförsäljningen och jag hittade två par Crocker jeans som jag även fick av Robert. Jag tror de blev månadens köp för allting skulle egentligen bli 1200kr men dem var ju ner satt med 75% så de blev bara 300 =P Tack så jätte mycket älskling <3

Nu ska jag lägga mig vila och se lite på tv, hade så bra så länge =)



Av Tanja - 18 mars 2009 21:03

Idag har de väl inte hänt så mycket än de vanliga, skolan..

Test/förhört vi skulle ha blev ett grupp arbete och så skulle man skriva ner allt man minndes och det gick hur bra som helst. För första gången kände jag mig inte helt totalt misslyckad och sämst, de kändes som jag bidrog lite till grupp iaf =)

Imorgon är det samhälle och historia och det känns alltid lika uppmuntrande *eller inte* men man ska väl pina igenom de med ..

Bara 2½ vecka kvar till påsklovet nu, nedräkning pågår =D


Ni får ursäkta min konstiga bakgrund på bloggen =( Vart så nöjd med den på vänstra sidan men så blev de särt på högra sidan men jag orkar inte fixa de nu och vet inte heller hur man gör men de får duga ändå .. Men om man minimerar internetrutan blir det mycket bättre.. =D hehe

aja, nu ska jag stänga ner datorn och läsa lite historia/samhälle så inte Sven blir piss off i morgon .. hörs!



Av Tanja - 17 mars 2009 20:35

Debatten som vi hade på skolan gick som sagt käpp rätt åt h*vete denna gång med =( Ville verkan göra bättre men blev tyst som vanligt och vill bara glömma de...
Men de fina vädret som var idag gjorde mig på bättre humör =) Kunna ta av sig jackan och sitta och njuta i solen var hur underbart som helt, det ända negativa är att det blir så mycket slask men de kan jag leva med för nu känns det att våren är på G och snön ska veck nu! =D


Ikväll ska jag sova hos Maria och det ända vi ha gjort ikväll är att pluggat för vi bor i våra böcker just nu =/ Och vi har ett test/förhör i morgon om Hinduism och Sikhism och det var rena ryskan =S Mahabarahta, Bhagavadgita, Upanishaderna mm behöver jag fortsätta? *suck*

 aja, nu ska fortsätta med mitt "roliga" liv, hörs!


Av Tanja - 16 mars 2009 20:03

Just nu känns allt så tungt, jobbigt och hemskt =(

Skolan går emot, vardagen går emot, allt går emot.. Har suttit och pluggat religion två dagar nu och är äntligen klar men då är de tusen andra grejer som inte är klart =/ Och sen har vi debatt i morgon i skolan och jag ska vara emot spritmonopolen och det var inte lätt att hitta argument emot de men till slut hittade jag lite. Sist vi hade debatt var i fredags så gick de käpp rätt åt helvete. Jag sa inte ord och de var allmänt pinsamt bara men i morgon ska jag förska göra ett bättre försök.

Men just nu önskar jag bara att våren vore här så man få känna solen och värmen och få kasta in vinterkläderna långt långt in i garderoben....

Av Tanja - 15 mars 2009 19:42

Först vill jag sammanfatta gårdagen lite. Asså Timrås match, kan dem ha mer otur? Spelar hur bra som helst och sen avgörs det på att en skena går sönder på en skridsko? herregud säger jag bara och Hv71 spelar som kärringar. Sedan melodifestivalen, jag är glad att Caroline af Ugglas iaf inte vann men nu kanske inte Marlena Ernamn kan sjunga för Sverige pga av att hon är redan är bokade. Varför ställer man upp då för i första början? Så nu kanske de blir Caroline af Ugglas ändå.. åh, jag blir så irriterad..


Idag har jag inte gjort så mycket, var till Birsta en snabbis och kollade lite och hittade massa vårskor som jag ska inför skaffa snart =D Sedan resten av dagen har jag suttit och pluggat som en nörd men har så mycket att göra i skolan just nu som ligger och tynger men det är bara två månader kvar så man får kämpa in i de sista sen är skiten över =P

Men nu ska jag duscha och sedan se wipeout och beck sen blir det att sussa..

Av Tanja - 14 mars 2009 15:18

Vaknade tidigt idag pga av katten h*vetet som väcker en hela tiden. Slog på en film för jag hade inget annat för mig men den var så dålig att jag slog av den lika fort, Step brothers hette den.

Aja, nu ska jag snart se hockey, Timrå-Hv71. Hoppas Timrå vinner ikväll så är de klart =D

Melodifestivalen ikväll med som man ska se, svårt och säga vem som ska vinna där, finns många bra och dåliga =/

Det blir en riktigt soft dag framför tven ikväll med massa gott och mys med robert =)


(Emma fick mig att skaffa en blogg och tackar för de =) det är skönt att ventilera sig)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards