Alla inlägg under maj 2010

Av Tanja - 31 maj 2010 21:30

Nu har helgen gått och en ny vecka har börjat ...

Det har varit skönt med helg efter förra veckan, den var tuff! Svårt att släppa taget om mina arbetskamrater på Cyberia och saknar dem varje dag men det går ändå bra på Charm =) Jag lär mig något nytt varje dag och kommer alltid göra de känns de som =o Det har varit mycket att ta in och jag har inte ens hunnit lärt mig hälften men det kommer väl ..


I fredags efter jag slutade så följde Gunilla med mig hem så jag skulle hinna duscha och fixa ordning mig innan vi skulle på fest hos Carro =) Jag blev dock inte kvar länge för Mia ringde mig och jag får till Timrå ist ^^, Det var nice!


Lördagen så sov jag över 13 timmar (?!) i sträck. Det var länge sedan det hände men som sagt, tuff vecka förra veckan.. När man väl vaknat till liv så fick vi stressa till Birsta för att köpa en födelsedags present till Thorbjörn och det sista innan mors dag, sedan stressa vidare till Ljusta.. Där blev de grillning och massa mys!


Söndagen så blev de att åka till Ljustadalen igen. Jag har ju den turen att både min mamma och roberts mamma bor typ grannar så det var ju bara gå emellan =D Jag gjorde två jättefina presentkorgar med lite spa/hälsa innehåll till båda två.. Har knäppt kort men orkar inte ladda upp de just nu..

Sedan på kvällen blev de go mat och filmmys med hjärtat <3


En underbar helg helt enkel, synd bara att jag inte kan lära mig att knäppa bilder ;)

Adjöken

Av Tanja - 27 maj 2010 21:45

  


Igår var jag, Nina och Emma och kollade på Sex and The City 2. Emmas kompis Linda som oxå skulle ha följt med fick tyvärr vända när hon såg att dem bjöd på jordnötter =( Hon är dödligt allergisk emot dem och ville inte chansa så det var tråkigt men annars var kvällen riktigt trevlig =)

Först blev man bjuden på alkoholfri "champagne" och lite snittar, choklad etc. Sedan fick man ju även goodiebagen och bilden visar innehållet ;)
Filmen som ändå var viktigast var kanon men genför man med ettan så va den ju ettan bättre men det var ju sex and the city så det kan ju aldrig bli dåligt =D


Sedan  så har jag börjat min praktik på Charm nu =) Det rullar väl på men det är mycket att lära sig och det gör man verkligen inte på en handvändning! Har varit ganska slut efter dem här dagarna och därför inte hunnit bloggat eller uppdatera facebook mycket men till veckan ska de bli förhoppningvis bli bättre =)

Imorgon blir de förmodligen bli grillning med Cyberia folket om vädret blir bättre och så så det ska bli super roligt ..

Nu ska jag lägga mig och vila ryggen i soffan en stund och kanske se lite euro vision men det suger ju lika mycket som vanligt.. Älsklingen jobbar natt så det kommer bli vääääldigt ensamt men det är bara att vänja sig som han säger         =( SNYFT SNYFT!!

Nä, nu får det vara bra för denna gång, Adjöken hörrni ;P





Av Tanja - 23 maj 2010 22:30

Igår var jag och Mia och kollade på The Last Song, den var riktigt bra! =D Jag burkar sällan gråta eller bli tårögd till filmer men på denna blev jag lite tårögd. Den innehöll allt, humor, kärlek, drama, sorg, jaaa, en äkta tjejfilm! Och det var ju även bara brudar på bion ;)
Längtar så mycket tills den kommer ut på dvd, då kommer jag se den om och om och om och om och OM igen..

Och när Miley Cyrus sjunger "when I look at you" får man ju rysningar ända ner till lill tåen, så fin låt och speciellt när man sett filmen =)


SEDAN har varit och hämtat ut bio biljetterna till den exklusiva smygpremiären av Sex and the city 2!!! Bara TRE dagar kvar nu och jag längtar som bara den. Jag ska gå med Niniiz, Emma och Linda =) I priset ingår det en goodie bag med fina prylar, något att dricka och äta så det blir en fulländad kväll..
Hoppas bara mina fina svägerska håller sig på fötterna fram tills onsdag =( Hon mår inge bra alls och kommer kanske måstas läggas in på sjukhuset. Hon säger att hon SKA gå men jag säger hälsan är viktigast <3 Håller iaf mina tummar och att hon mår bättre snart! Love u my crazy sister in law!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan mys med min underbara pojkvän som har varit borta hela helgen, famnen är bokad! ;D Och imorgon jobbar jag min sista dag på Cyberia, 11.30-20.00 =/ Känns väldigt vemodiget men jag ser fram emot det som komma skall! =D

Adjöken




Av Tanja - 21 maj 2010 22:45

Jag har funderar lite fram och tillbaka vad jag ska göra som jag har fått ganska många nej överallt angående jobb och nu i veckan så fanns det en tjänst på Cyberia att söka men jag var mycket osäker på vad jag ville :/ På ett sätt tyckte jag det vore ett kanon jobb men på ett sätt vill jag ifrån Cyberia som jag redan varit där ca 6månader så mina tankar har gått upp och ner med vad jag vill göra?!
MEN jag hade ju även lämnat in mitt CV på Café Charm för några veckor sedan och igår fick jag reda på att jag ska få börja praktisera där först i 1 månad och om allt går bra så kommer jag även på jobba lite extra i sommar =D Så då ordnade sig allt perfekt och jag blev såååååå jäkla glad!!! Nu ska jag få testa på något nytt och få ännu mer erfarenheter så detta ska bli kanon..


Nu sitter jag hos min underbara vän Mia. Ikväll så sover jag hos henne och imorgon så ska hon natta hos mig =D Tjejhelg kallas de!

Och imorgon ska vi även på bio och se "the last song", den verkar kanon. En äkta tjejfilm som man säkert kommer böla till eller nått ;)


Nu ska jag ta och vara lite social, hörs på söndag eller nått..

Ha en underbar helg! =D





Av Tanja - 19 maj 2010 22:45

  


Om det är något jag älskar när det kommer till saker så är de skor! =D Det är inte alltid jag kan köpa skor pga av ekonomin men bara testa och kolla är super skoj.


Igår var jag och älsklingen på stan och kollade runt. Han hittade ett par skit snygga jenas och två t-shirtar och jag fick ett par "Duffy", dem första skorna =) Super söta och super sköna, precis som skor ska vara.. tack baby och tack för en riktig mysig dag <3 Det var så underbart väder och vi åt glass i solen och bara nöjt av en ledig dag tillsammans. Det kommer tyvärr inte bli så många i sommar eller hösten =(


Sedan idag, så kom mitt lilla paket som jag har väntat på, ett par textil skor med kilklack =D Ganksa högklack men jag är ju kort ;) och nu fattas det bara ett par ballisar som jag har sett på DinSko sedan är det bara att vandra i sommar ;p
Det bästa med sommaren är ju alla ballerina skor som kommer. Dem flesta är snygga, sköna och BILLIGA =) speciellt på skopunkten..


Nu ska jag äta klart mitt kvällsfika och kanske sätta på en film och mysa lite med min robert <3 Imorgon är de jobb som gäller, 11.30-20.00, KUL JUL! Jag ogillar verkligen att jobba kväll =)

Hade bäst!







Av Tanja - 17 maj 2010 21:15

  


Förmodligen är jag väldigt VÄLDIGT efter men idag när jag och Robert gick och handlade på Ica Maxi så såg vi vira blå tira =D Vi båda blev super glad, för det var ju år hundranden man fick drieka det och det verkar ju barndoms minnena ;)
Men sen till den andra, vit cola?! Vilket skämt, ramlösa fast dem har gjort det med väldigt väldigt VÄLDIGT lite coop/ica/falsk cola smak, riktigt vidrigt..


Annars har det varit en riktigt toppen dag, jobbade till 4 och sedan kom älsklingen till Birsta och vi handlade och sedan glassade vi oss i solen =D

Och eftersom jag var väldigt lat idag och inte orkade göra nån middag så ska min lill hjärta gå ner och köpa lite pizza, I LIKE!

Adjöken

Av Tanja - 16 maj 2010 22:45

Tyvärr fick jag inte gå på denna show för att jag jobbade men mitt lilla hjärte gull var där och hjälpte till hela helgen och knäppte lite snygga bilder som jag tänkte dela med mig =) Fick även skit cool t-shirt, tack hjärtat <3



                                                         

Av Tanja - 15 maj 2010 19:46

Imorse upplevde jag nog min värsta morgon i min livs historia! För det första kom jag inte i sängs förns halv tre och skulle upp halv 8?! Va så otroligt smart och snoozade några gånger(?!) tills jag insåg att klockan var 10 över 8... faaaaaaan, rusade upp yrvaken som jag var och började göra i ordning mig men hann knappt platta håret  eller ens äta frukost =( och på de så säger robert, klockan 08.35, att bussen går 08.41 så då va de verkligen bara att kuta ut och det gjorde jag så bra...
SEN när jag kom till busshållsplatsen så ser jag att bussen egentligen går som jag sa så då va det bara att sitta där och njuta av värmen MEN jag kollade i väskan och såg att jag inte hade matlådan med mig så då fick jag ringa ut robert helt panikslagen (han log fortfarande och sov) men han hann ut med den tills bussen kom och när den fina bussen kom så skulle jag ju ta fram plånboken MEN den var inte där?! så då började jag vandra tillbaka sur som en citron och less på mig själv men mitt lilla hjärta frågade busschauffören om han inte kunde vänta i några minuter så skulle han kuta hem och det gjorde han =D
Det tog kanske bara 2-3min men han stod där och väntade på att jag skulle få min plånbok så inte jag skulle komma försent till jobbet, bussarna går ju inte så ofta på helgerna. DET kallar jag service =D så slutet gott allting gott?


njaa, inte direkt, va inte så roligt att jobba i Birsta City när det var detta underbara väder ute =/ Men tur man har bra arbetskamrater som underlättar de mesta..

Nu är jag helt slut och ska ta lite mat och bara njuta av att få sitta en stund och andas =) Älsklingen kommer inte hem förns 5 i morgon bitti så jag är helt ensam igen =( buhuu finns inge värre!

Hoppas alla har haft det en underbar lördag ...


Adjöken

Ovido - Quiz & Flashcards