Alla inlägg under juli 2010

Av Tanja - 28 juli 2010 21:15

Resan började men ganska lång och jobbig bussresa =/ Det tog evigheter och sedan satt det en trotsig unge bredvid oss. Robert höll på bli tokig, han hade jobbat natt och ville sova lite men det blev inte många timmar ..

Efter vi hade kommit fram och checkat in, gjorde vi oss i ordning och åkte till Gamla Stan för att hitta någonstans att äta. Vi gick upp och ner och det fanns så mycket men till slut hamnade vi på resturang "Borgmästarn" och det var väl bra mat =)


    

Efter middagen gick vi runt och kikade lite och hittade tomatar mitt i Juli xD Hittade även massa små söta gränder..

    

  

Sedan så gick vi på Glassbaren och det var helt otroligt =D Vilka menyer!! Robert köpte "Järntorgetsspecial" vilket innebar en stor våffla med 3kulor glass + mjukglass+toping =P Jag fattade inte hur han skulle få sig som vi nyss hade ätit massa middagen men det var ju glass så det skulle inte bli några problem xD Jag beställde "Marängdröm" och det var verkligen en dröm, den innehöll 3 kulor glass, massa maräng och topping =) Dem har ju hembakade rån där och det är så smarrigt!


 


 

  

 

Vi bodde nära Bromma xD

        

Hjärtat på strandpromenad på Alvik =)


Påväg till Grönan =D

   


Jag blev hur glad som helst, dem hade en Ben&Jerry glass bar!! Hur coolt som helst... Fast sedan såg att det även fanns på Gamla Stan ^^ Men ändå, Sundsvall, det är ett måste!! <3

     

Vi efter ätit lite lunch =) Fick inför skaffa nya solbrillor för glömde min hemma, rikigt snyft! Men hittade par som dög ändå ..

 Vi/hjärtat vann två kg CHOKLAD!!!!! =D

       

  

Efter 9 timmar på Grönan var vi helt slut =P Jag skulle inte äta donken på resan sa jag men vi hade ju de precis utanför hotellet och då va de så smidigt för vi orkade inte söka någon resturang den dagen ^^ Vi hade ont i våra ben och fossingar..

  

 STOOOR portion chicken nuggets <3 mums

  


Roberts föräldrar surrade jätte mycket om att vi borde åka till skärgården och Vaxholm och speciellt om vi kunde göra de med de här resekortet vi hade. Så vi packade vår väska och bar oss till Vaxholms båtarna och dem sa att det ingick men icke! När båten hade börjat åkt fick vi betala 150kr för att komma ut dit och 150kr hem, kuljul! Det var det verkligen inte värt .. Det fanns inget att göra. Vi gick till någon Herrgård och nå bad ställe men sen ville vi bara tillbaka till Stockholm så vi gick till hamnen och då hade båten precis gått så då fick vi vänta 1½ timme på nästa och som gräddet på moset åt vi glass och den smakade skit!
Skulle mycket hellre gått på mysiga Skansen men det får bli nästa gång =) Men besvikelsen var stor den dagen men här kommer iaf några bilder från vaxholmen:

    

       

   

  

Kan ni lista ut vad robert försökte fotografer?! En Choklad kaka till den som gissar rätt ;)



        

   

Hjärtat hittade en "annorlunda" cykel för att vara mild xD Men ingenting är konstig i Stockholm ..


   När vi väl kom till stockholm så gick vi förbi slottet och jag gick upp på lejonbacken. Kändes lite skumt att stå precis där Kronprinssesan hade stått på bröllopsdagen för en månad sen =o Fattar faktis inte vart allt folk fick plats?! Måste ju ha stått som sardiner..


 Senare på kvällen åkte vi in till Hötorget och åt på Kunghallen, sedan gick vi överallt och till slut hamnade vid den där kända fotänen som finns på alla vykort (har den nått namn?). Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra på kvällen som dagen blev så konstig, vi trodde vi skulle spendera den på Skärgården så då kom ja på att man kan åka till Djurgårn =) Det är ju så fint där .. Så när vi kom dit funderade vi först på att kanske gå in på Skansen och kanske se Allsång? Men så struntade vi de och sa att vi kan ta Skansen sista dagen. 
Då gick vi till parken ist (minns inte namn) och det var så mysigt. Synd att vi inte var smarta att nog köpt med oss fika men vi gick runt där och då såg Robert tampbåtarna xD Han ba: EN SÅN DÄR MÅSTE VI TESTA!!!! Sedan började han fråga mig vart man kan hyra såna?! Jag är verkligen så Stockholms van eller så inte ^^ Men jag minns en gång när jag var och hälsade på pappa att vi hyrde inlines nära den här parken och mitt minne svek inte =)
Det finns ju ett Cafe/Bar som hyr ut allt sånt där! Så dit gick vi och hyrde en trampbåt och trampade till solnedgången <3 Det var så romantiskt fast vi hade väst och trampade så vi svettades xD


    

    

     


Robert fick oxå köpa nya solglasögon för jag satt mig på hans andra på Vaxholms båten =/ och vet ni vad jag gjorde på hotellet sista dagen? Jag satt mig på hans nyaste glasögon xD hahaha så då fick han köpa ett par till.. JAG ÄLSKAR DIG <3 


    

Sedan när vi gick emot Djurgårns färjan såg vi massa luftballonger =)
Gud va jag skulle vilja åka en sån.. Och ni som följer Allsång, ser ni att första bilden på ballongerna, filmade dem oxå i pogrammet xD


   


Sista dagen blev de inget Skansen heller xD Vi tog en sovmorgon ist och sedan gick vi från Drottningatan och hamnade åter igen på Gamla Stan =) Men där skulle jag kunna gå hela tiden, det finns alltid något nytt att upptäcka!


  

Vi gjorde en repris sedan =) Hjärtat ville så gärna tillbaka till den där glassbaren innan vi lämande Stockholm och så blev de.. Fast jag valde inte marängdröm denna gång utan bara en enkel hembakad bägare *mums mums*

       

Och vi njööööt av dem sista timmarna <3






Det första vi gjorde var när vi kom hem var att öppna Marabou lådan xD Vi va så nyfikna..      

och där låg 20 choklad kakor!     



Det där var vår resa kort och gott =) Den bästa resan hittils med dig, älskling <3 Det var faktis vår första resa ensama .. Till våren ska vi utomlands!

Älskar dig så otroligt mycket, gubben..


P.s Jag har inte orkat kolla igenom hur allt ser ut för detta har nästan tagit 1 timme!!!!! d.s

Adjöken

Av Tanja - 23 juli 2010 23:54

kommer det massa bilder och en riktigt uppdatering =P Nu måste jag sova för imorgon ska man jobba igen ..

Natti Natti

Av Tanja - 16 juli 2010 11:36

Nu har man en liten "mini semster", är ledig tills nästa helg ^^ Så på söndag åker och älsklingen ner till Stockholm =D Vi ska gå på Grönan och sedan ta en sväng i Stockholm, kanske shoppa lite men framför allt bara mysa och umgås <3 Det ska bli så skönt att lämna Sundsvall ett tag!


Igår träffade jag fina Erika på stan. Vi gick och köpte lunch på Blåa kiosken och gick sedan ner till ån och satt hos där =) Erika är den som jag träffar mest från "Cyberia tiden" och jag är så glad att vi håller kontakten än och hoppas vi ska göra de länge!

Det var även mycket rea på stan (tyvärr) och jag hittat några fynd =P På Gina hittade jag en jättefin jeans jacka, harems byxor och ett par mini shorts som jag ska när jag ska åka utomlands till hösten =) Sedan hittade jag en jättefin tunika på Vero Moda som jag köpte till Niniz och ett enkel lång linne på Cubus ^^, Det ända som fattas nu är nytt smink! xD


Idag ska jag hälsa på borta i Ljusta, först ska till mamma en snabbis och hämta en resväska och sedan ska jag upp till svärföräldrarna =) Hjärtat jobbar natt nu i två dygn så det kommer bli ensamt .. Men jag har mycket att göra så tiden kommer gå ändå =)

Adjöken!

Av Tanja - 8 juli 2010 23:30

Veckan har innehållit mycket och som jag inte sitter vid datorn så mycket så blir de inte heller mycket bloggande men i stället väldigt långa inlägg när jag väl gör de =P


Månaderna, veckorna, dagarna till och med timmarna bara springer iväg? Man hinner knappt reflektera över de man gör och ibland önskar jag bara att tiden kunde stå stilla men men..
Måndagen gjorde jag inte mycket, satt bara på ballkongen och läste och njöt av de sköna vädret =)
På tisdagen fyllde Roberts systerson 5 år (ja, tiden går snabbt!). Han fick mycket fina present och vi fick mycket gott fika =D Sov även över hemma hos svärföräldrarna den natten.

Onsdagen spenderads med Niniz! Vi "förfestade" (eller va man nu ska kalla det) hos hennes vän Tina innan vi åkte in till Gatufesten. Vi tappade bort varandra i början av kvällen och jag och Niniz hamnade i Daltons tältet med mina Cyberia babes ^^, Orkar inte skriva nå mer om de utan bara säga att det var den roligaste kvällen på länge xD Älskade svägerska och snart ska vi åka utomlands, kan det bli bättre?

Idag var jag väldigt seg i knoppen och kroppen men jag hade lovat mina kära svärföräldrar middag och det blev de! Vi bjöd på advokado, fylld med kräftröra till förrätt, räk paj och tacos paj och till efterrätt gjorde jag  Cheescake med passion frukt =) Så mumsigt..
Karln min har i alla fall däckat för länge sedan, helt slut stackarn .. Och nu ska jag äntligen göra han sällskap <3
Här kommer oxå lite bilder från kalaset, som jag inte har med mig digital kamran så blir de inte så mycket bilder:


 

Stora, stora Daniel, du växer för fort =) <3 Här sitter han full muderad med

handskydd, armbågsskydd, knäskydd och hjälm. Han fick två

sparkcycklar i födelsedags present så det kan behövas ^^

 

Det kom en väldigt söt igelkott på besök och den älskade muffins xD

  

Och här kommer en väldigt liten söt Miller och även lite arg på ena bilden ^^ 

      

Av Tanja - 3 juli 2010 00:15

Jag glömmer verkligen bort att blogga på kvällarna och på dagarna är jag ute hela tiden när det är sol =P Men nu ska jag väl försöka göra en liten uppdatering!


I tisdags så får jag till Emma för att natta hos henne som vi skulle se Eclipse tillsammans på onsdag =) På dagen satt vi ute hos mormor, käkade och bara myste och på kvällen blev de en hel del gotta och film mys =) Vi hade köpt gotta tills bio:n men hälften åt vi upp kvällen så då fick vi springa till tempo igen på onsdag xD haha Vi såg även Remeber me och den måste ses bara! Så fin, kärleksfull och tragisk på samma gång ..

Men super mysigt va de iaf och ska snart dit igen hoppas ja =)


Nu till filmen, JAG ÄLSKADE DEN!!! =D Den var hur bra som helst och för första gången så blev jag inte besviken! Dem hade fått med de väsentliga hur boken och det man hoppades och se.  Asså vissa saker hamnade ju inte precis som i boken men dem fick med de hur som helst ändå =) Trean är defenitivt min favorit ut av alla tre! Bella är defentivt lugnare, säkrare och har "hittat hem" lite grann och det var så skönt att allt inte var fokuserad på Bella, Edward och Jacob utan alla karaktärer kom med på en annat sätt =)
Men det var visst två saker jag saknade och det var vissa slut scener men dem kommer ju förmodligen i första Breaking Dawn som har premiär om 502 dagar?! Tortyr!
Men hade jag haft pengar och inga andra planer skulle jag nog gått igen =P


Igår så var de så otroligt dåligt väder så jag frågade min svärmor Ann-Sofie om hon hade lust att hjälpa mig hitta lite fina blommor och saker till ballkongen och det hade hon =D Så vi får iväg och hittade nästan allt jag ville ha förutom en sån där grön plats "gräsmatta" fast vi ska köpa grå och sedan en vaxduk till bordet men sedan blev allt perfekt =) Lägger kanske ut bilder sen ..

Men nu har man en mysig ballkong att sitta ute vid och käka frukost (jag har bara morgon sol tyvärr) ;D


Idag åkte jag och älskligen till stan och köpte med oss lite mat och gick sedan till hamträdgåren och bara myste =) Solen lyste så skönt.. Sedan på kvällen åkte vi över till Ljusta så då blev de grillat och sedan jordgubbar till efterrätt =D super smarrigt! En toppen dag asså <3


Och nu är det bara en vecka kvar utav ledigheten sedan börjar allvaret igen =) Ska faktis bli skönt att börja men även pirrit, känns som jag har glömt mycket men man kommer säkert in i det snabbt ^^

Så denna här veckan blir bara njuuuta av förhoppningsvis det vackra vädret, kanske gå på GatuFesten och kanske börja måla köket?! Vem vet, det får tiden utvisa =D

Adjöken..





Ovido - Quiz & Flashcards