Alla inlägg under oktober 2010

Av Tanja - 22 oktober 2010 12:20

  


Igår så fyllde man år men gjorde dock inte så mycket, blev inte riktigt som de va tänkt men älsklingen kom hem på kvällen och hade med sig dem här =) Jag hade gett han förbud att köpa något för han har gett mig tillräckligt dem senaste månaderna <3 Sedan blev de taco mys!!
Tänk att vi träffades när jag var 16 och du 17, nu är vi 21 och 22?? Många år och fler ska de bli <3


Idag ska vi iväg och byta däck på bilen sedan ska vi övningsköra med Thorbjörn =) Lär bli intressant och vi lär få byta andra grejjor än däck efter de xD haha Kan inte sluta gott när jag sitter bakom en ratt?

Senare på kvällen ska vi på kanske på bio och se The last airbender i 3D =) Har hört att den ska vara ganska bra och grym i 3D så vi får se. Efter de så åker Robert tillbaka till härnösand för han ska på nån övning hela lördagen men kommer hem på kvällskvisten, tråkigt men sant!
Imorgon ska jag till min fina mormor och äta köttsöööppe!! =D Något vi alltid gör på hösten, mysmys <3
Söndag blir de bara hemma mys och på måndag ska jag till mamma för då ska hon fira mig =) Får hoppas man kanske får en tårtbit då?


Ha en underbar helg vänner!!






Av Tanja - 19 oktober 2010 12:33

                  

Av Tanja - 18 oktober 2010 16:33

Schitzo har hittat ett nytt hem och verkar ha de toppen =) Och i helgen har jag jobbat och umgåts med Mia =) Hon kom hit så inte jag skulle vara så ensam, det är ganska tuft just nu .. Jag har klarat detta så bra i 2månader men efter Robert va ledig i en vecka och åkte igen fick jag en chock, jag tyckte de var så jobbigt för nu va de 14 dagar igen :'( Och att ha katt var inte riktigt som jag trodde och jag trodde de skulle underlätta att bara ha 1 men jag vet inte, det blev ganska tuft men en katt i en liten 1:a....
Känner mig ännu mer instängd och låst nu. Har alltid bara kunnat sticka till Ljusta när det är jobbigt men nu är de slut med de =/ Det kanske blir bättre när Robert kommer tillbaka? Men det är ju ett tag kvar och ska jag må så här under tiden så vet jag inte vad som är bäst? Många frågor utan svar?
Mysans mage är iaf på bättrings vägen, fodret från veterinären var toppen =)


Nu ska jag försöka muntra upp mig.. 


Av Tanja - 12 oktober 2010 18:30



Det är med sorg i hjärtat som jag skriver detta men vi har bestämt oss. Vi söker ett nytt kärvänligt hem till vår lilla Schitzo!

Han är en korthårig pigg hane som behöver all kärlek han kan få =) Han blir 10 veckor imorgon, han är nyligen avmaskad och går bra på lådan. Det bästa vore om man han skulle få komma på landet eller bara få komma ut då och då men det är dock inget krav. Namnet går även att byta som vi inte har haft så länge men han är iallafall inte schitzofren =P Det var bara ett sött namn..
Vill ni veta mer så skriv en liten kommentar så hör jag av mig och vi vill inte ha några pengar, bara ett kärvänligt hem.

Av Tanja - 9 oktober 2010 00:16

Här våra bäbisar, Mysan och Schizo =) <3

  

Schizo är tar täten när dem ska på äventyr ;)

 

    

Schizo =) <3

   

  

Mysan =) <3

  

         

 

   

Mys under sängen <3

 

Varför det blev Mysan och Schizo är därför att den ena är super go och vågar ta mycket kontakt med den andre är en blandning, lite dubbla personligheter =P

Av Tanja - 9 oktober 2010 00:06

FÖRE:

  

  

  


EFTER:

    

 


Men allt är inte klart, det är bara målningen och slipning/oljning utav barbord =) Nu måste vi vänta 2 veckor innan väggtexten kan komma på sedan ska vi även hänga typ ett galler i taket där man kan hänga lite köksredskap snyggt men de blir i framtiden ;) Nu har jag iallafall fått lite färg på väggen och det blev Cappuccino brunt..


   Den här fina texten ska upp på högra sidan av barbordet =)  

Av Tanja - 6 oktober 2010 12:44

Just nu försöker man hinna med allt på en vecka!! Det går lite sådär men det ska nog vara löst innan fredag iaf =)
Vi håller på att fixa om i köket, Robert håller på att laga altan hemma i Ljusta och just ja, Robert fick en bil (?!?!?!) i födelsedagspresent utav sin snälla storebror och hans tjej. Så nu har han och även jag fått världens största spark i baken så vi åkte till körskolan det första vi gjorde på måndagen och bokade in oss på handledarkursen nästa vecka, jag ska också börja övningsköra =D Men det kommer dock ta lite längre tid för mig än för Robert..

Sedan så skulle jag behöva hinna ut till Bredsand för min moster fyllde år i söndags men jag jobbade den dagen så kunde tyvärr inte åka ut då och igår fyllde mamma år =P Det är som sagt, många födelsedagar i slutet av sep och början på okt..

Och sedan på fredag ska jag följa med Anny upp till Fränsta för jag ska kika på kattungar som kanske ska följa med hem =) Så därför stressar vi lite med köket.

Bilder kommer sedan på köket, kanske på bilen och eventuellt på någon kissiemiss =D 

Jag dock inte berättat om alla ärenden jag egentligen borde hinna med arbetsförmedling, försäkringskassan mm men det är en annan tråkig historia!!
Men nu måste jag fortätta =)

Ovido - Quiz & Flashcards