Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Nyaste Twilight trailen

Av Tanja - 16 september 2009 16:18



Jag längtar så mycket till New Moon kommer ut! Det är ca två½ månad kvar och det känns som en evighet. Jag såg den senaste trailen på VMA galen i Söndags natt och då blev de så man längtade ännu mer för nu får man se ganska mycket av filmen. Jag har stora förhoppningar som vanligt och jag hoppas inte jag blir besviken som jag oftar blir! Men nu har jag ju inte läst böckerna så då kan de bli svårt att bli besviken för jag inte har något att genföra med.. Men tillexempel varje gång Harry Potter har haft perimär så har jag gått och jag har blivit besviken på varje film! Jag har ju läst alla sju böckerna och visst man kan ju inte ta med allt men när dem börjar hoppa över stora detaljer som är viktigt att ha med och som man förväntar sig att man ska få se så blir man verkligen besviken! Som nu, den sista filmen, det är inte ens samma historia i filmen som det är i boken?! iaf inte på slutet. Och då blir man verkligen brydd. Jag var så arg och besviken och min sambo som jag gick med fattade inte varför för han har ju aldrig läst böckerna men det första jag gjorde då vi kom hem så läste jag dem två sista kapitlarna och då förstod han mig. I filmen vandrar bara dödsätarna in i Hogworts hur lätt som helst och dödar Dumbeldore men i boken är de en helt annan historia. Då dullerar (eller vad man ska säga) lärarna med dödsätarna innan dem kommer fram till Dumbeldores kontor. Men de jag blev mest arg över det är att dem har helt totalt skitit i Dumbeldores begravning i filmen! Det hade jag sett fram emot och den slutar inte heller så som den gör i filmen.. Harry, Ron och Hermonie står inte i tornet och säger de där, dem står vid sjön efter begravningen... Ja, jag tänker inte berätta allt för om ni är intresserade så rekomenderar jag att läsa böckerna ist. Och alla ni som ser filmerna och skiter i att läsa böckerna gör stora misstag. Det gäller inte bara Harry Potter, det gäller oftast allt. Jag ska även försöka få tag i Twilight böckerna men det är dock inte så lätt just nu =/ men det kanske är bäst ändå ^^

Sen ikväll ska jag se Män som hatar kvinnor som alla säger är så bra och de tror ja med =) Men ska även försöka läsa den boken. För som sagt, böcker är oftast bättre..

(Och ni som kanske läser detta och tycker jag är knäpp, störd eller töntig för att jag genför böcker med film så får ni tycka de för jag vet att man inte kan få med ALLA detaljer i en film men när dem börjar ändra på historian så blir man hyfsat irriterad)


Detta vart ett långt inlägg om detta.. Jag skulle egentligen bara skriva några rader om Twilight och lägga ut länken till nya trailen men det vart bara av farten att Harry Potter kom med =P Mitt största syfte med detta inlägg va att få fram att det läs böckerna oxå så får man ett annat perspektiv med =) Nu ska jag ner till mammsen och äta lite bakelser =D

Adjöken



 
 
i en annan del av livet

i en annan del av livet

18 oktober 2009 15:24

Ja, som sagt - det är ett misstag att inte läsa böckerna. Twilight-böckerna är ju sååååå mycket bättre än filmen/filmerna. Däremot inte sagt att filmerna inte är bra. Men böckerna ger ju en helt annan dimension till deras kärlekssaga. Man förstår så mycket mer. :)

http://ienannandelavlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja - 2 februari 2011 21:07

Bilderna kommer lite i oordningen men strunt samma = )        Härom dagen va vi  ut till Norrberge och va barn/hundvakt = ) En extrem liten och en extrem stor! Men två fina prälor <3          Tofflan va även ute på äventyr och besök...

Av Tanja - 26 januari 2011 21:09


  Dem här snyggingar hämtade jag ut idag och sedan när jag kommer hem så ser jag att mina boots inte passar in =( Sedan så spånar jag lite mer och inser att jag har haft fel boots hela tiden, det är herr boots och kanske typ strl 40?! Inte under...

Av Tanja - 20 januari 2011 21:38


  Dem här två filmerna har jag och älsk varit på, Love and other drugs förra torsdag och Burlesque idag =) Den första filmen var väl bra men jag personligen tyckte den var lite överdriven med de sexuella xD Kändes lite som en mini porrfilm ibl...

Av Tanja - 18 januari 2011 16:32

                       Jag fick denna fina skattkista, GHD plattång och hårfön, i julklapp av mitt älskade hjärta =) Den är toppen men jag hade ju läst att man även kunde göra lockar men jag har aldrig fattat hur?! Sedan fick vi en idé efter koll...

Av Tanja - 15 januari 2011 16:47


             Min nya bräda =D Får dock inte hem den förns på tisdag för dem ska montera bindningarna men sedan ska jag till backen! Det blir också en bra träning hihi Är lite orolig att den kan vara nån centimenter för lång men som jag inte hop...

Ovido - Quiz & Flashcards